رواية فى حضن جلادى الفصل الثانى عشر 12
![]() |
رواية فى حضن جلادى الفصل الثانى عشر 12 |
#في_حضن_جلادي
سجده بقت ماشيه في الشارع مش عارفه هتروح علي فين ولا لمين واول حاجه قررت تعملها انها ترمي التليفون عشان ميبقاش في اي حاجه تربطها بالناس دول ولا حتي ارقام تليفوناتهم
سجده: يارب ساعدني انا مش عارفه اعمل اية ولا اروح فين... بس كل الي اعرفه اني مرجعش للي كنت فيه تاني
سجده ركبت تاكسي سانده براسها علي الشباك بتفكر في كل الي حصل
&&&&&&&&&&&&&&&&&&
في المستشفي
رحيم جاي جري علي اوضه اخوه
رحيم بقلق: في اية يادكتور سليم مالهه
الدكتور: هو حرك صباعه وفتح عينه بس فجأه رجع لحالته تاني ومفيش استجابه
رحيم: يعني اية؟!.... يعني هو هيروح مني؟ اعمل اي حاجه سليم لازم يعيش
الدكتور: انا هعمل كل الي اقدر عليه... بس في الاول وفي الاخر كل حاجه بإيد ربنا
رحيم حط ايده علي راسه بتعب وفضل مستني برا الاوضه
&&&&&&&&&&&&&
في بيت ليلي
شريف اخو ليلي: ازاااااااي تسبيها تمشي
ليلي: اعمل اية يعني انت مش عارف رحيم وأذيته
شريف: سجده الوحيده الي تقدر تساعدني ادخل رحيم الجارحي وكل الي وراه السجن
ليلي: ياشريف ابعد عن الناس دي بقي وكفايه... دي ناس ميعرفوش ربنا
شريف: دا شغلي وانا مش هرتاح إلا لما البسه الكلبشات بإيدي
ليلي: كانوا قدروا الي قبلك
شريف: صدقيني هقدر... بس الاقي سجده... سجده لازم ترجع بيتها
&&&&&&&&&&&&&&&&
في شقه عاصي
عاصي: المؤذون هيجي كمان ساعه
زينه بزعيق: مؤذون اية انت مجنون؟!.... انا مش هتجوزك ياعاصي مش هتجوزك
عاصي: انا مش جاي اخد رأيك انا جاي اقولك عشان تجهزي نفسك
زينه: انت اية ياخي معندكش د*م بقولك مش عايزاك
عاصي: بس انا عايزك واحمدي ربنا اني خايف عليكي وبحبك عشان لو مش بحبك هتبقي ليا ومن غير جواز... وساعتها محدش هيضر غيرك
زينه: انت مسمي دا حب؟ حب اية الي يخليك تخطف وحده وتتجوزها غصب عنها
عاصي قعد جنبها: يابنت الناس اعقلي... وشيلي فكره اني عايز اتجوزك عشان اكسر اهلك بيكي دي من دماغك
زينه: للاسف ملهاش تفسير غير كدا عندي
عاصي: انا سيبت كل الدنيا عشان افضل معاكي ليه مش عايزه تفهمي اني بحبك
زينه: عشان احنا مننفعش لبعض ياعاصي... انت راجل متجوز وانا مش هبوظ حياة وحده ست
عاصي: قولتلك مبحبهاش ولو عايزاني اكلمها دلوقتي واطلقها قدامك انا موافق.. مش عارف اعملك اية تاني عشان تثقي فيا
زينه: متعملش حاجه.. انا مطلبتش تعمل حاجه، انا عايزه امشي من هنا وبس
عاصي وقف: امممم... طيب مفيش مرواح من هنا وبرضاكي او غصب عنك هتكوني علي اسمي الليله
زينه بدأت تعيط وعاصي سابها وطلع
&&&&&&&&&&&&
السواق: ياأنسه احنا بقالنا ساعتين بنلف انتي رايحه فين بالظبط
سجده: انا اسفه جدا.. انا بس سرحت، ممكن توديني لمكان اقدر اجر منه شقه
السواق: حاضر من عنيا
وبعد عده دقائق وصلوا قدام عماره كبيره
السواق: صاحب العماره دي يبقي صاحبي وهو راجل كويس اوي
سجده: متشكره جدا لحضرتك... اتفضل فلوسك
السواق: العفو ومشي
سجده فضلت قدام العماره بتبص عليها ومتوتره دي اول مره تخرج برا البيت لوحدها وفوق كل دا هتعيش في شقه لوحدها وهتتحمل مسؤليه ابنها
البواب: انتي مين... ومتنحه علي العماره كدا لية
سجده: هاااا... انا سجده وعايزه آجر شقه هنا
البواب: أه طيب تعالي اوديكي عند صاحب العماره
سجده: ماشي
البواب اخدها عند صاحب العماره وبمجرد مشافها بصلها من فوق لتحت بنظرات حقير*ه: ياأهلا وسهلا
سجده بتوتر: اااا انا عايزه آجر شقه لو سمحت
صاحب العماره: ياسلام... دا احنا نجبلك احلي شقه وببلاش كمان
سجده توترت اكتر خاصه لما شافت نظراته: لا شكرا ياريت توريني الشقه عشان تعبانه وعايزه ارتاح
صاحب العماره: بس مش انتي صغيره شويه علي انك تأجري شقه وتقعدي فيها لوحدك
سجده: لا مش صغيره ولا حاجه... الزمن بيكبر برضو
صاحب العماره: فعلا عندك حق.. تعالي اوريكي الشقه
سجده قلقت منه: لا حضرتك ممكن ترتاح وتقول للبواب يوصلني... او تقولي رقم الشقه وانا هطلع اشوفها لوحدي
صاحب العماره ضحك: متخافيش مني احنا ولاد بلد برضو
سجده مقدرتش ترد وسكتت وطلعت معاه
الراجل فتح الشقه وسجده دخلت بس كانت خايفه منه
سجده: انا خلاص اخدتها حضرتك تقدر تنزل
صاحب العماره: ماااااشي هنزل منوره العماره كلها
سجده: شكرا
وهو نازل كانت صاحبه الشقه الي قدام شقتها طالعه وبصتله بقرف
نور: انتي جديده صح؟
سجده: اه جديده
نور: منوره المكان ياحبيبتي... بس خلي بالك من الراجل دا مش كويس
سجده: انا حسيت بكدا ربنا يستر بقي
نور: متقلقيش انا هنا معاكي ممكن تعتبريني صحبتك الجديده واسمي نور
سجده: اتشرفت بيكي وانا سجده
نور: اسمك حلو اوي... انتي جايه مع اهلك ولا لوحدك
سجده: لوحدي
نور: وازاي يسيبوكي كدا لوحدك باين ان سنك صغير
سجده: دي حكايه طويله مش حابه افتكرها
&&&&&&&&&&&&&&&&&
عاصي: اتفضل يامولادنا... اتفضلو يارجاله
دخل المؤذون ومعاه اتنين شهود
المؤذون: يلا ياعاصي هات العروسه... وهات الاوراق الي طلبتها منك
عاصي دخل لزينه ولقاها قاعده علي السرير ضامه رجليها ليها وبتعيط: احممم يلا يازينه المؤذون برا
زينه: مش خارجه وم موافقه وريني هيجوزني غصب عني ازاي
عاصي: بلاش تخليني اقلب عليكي واسمعي الكلام
زينه: مش هسمع الكلام... انت فاكرني جاريه عندك اقولك حاضر ونعم
عاصي: طيب يكون في علمك لو متعدلتيش وقومتي معايا دلوقتي... مش هتجوزك وكل الي كان هيحصل وانتي مراتي هيحصل من غير جواز والحق عليا اني خايف عليكي
زينه اتوترت وفكرت في الموضوع وقررت انها تتجوزو
وبعد ان تمت كل الاجراءات: بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
عاصي: الف مبروك ياحبيبتي
زينه بصتله بقرف: متفكرش انك تقرب مني عشان انا مش طيقاك
عاصي: وانتي فاكره اني متجوزك عشان كدا وبس يابت كفايه انك بقيتي علي اسمي انما اي حاجه تاني هتيجي مع الوقت
زينه بصتله وبدأت انها تصدق انه بيحبها فعلا بس سابته ودخلت الاوضه وقفلت علي نفسها
&&&&&&&&&&&&&&&&
اما عن رحيم ففضل مستني برا الاوضه لحد مالدكتور خرج
رحيم بقلق: هااااا طمني
الدكتور: سليم دخل في الغيبوبه تاني.... ج*سمه مش بيستجيب لاي حاجه
رحيم: يعني اية هو ممكن يفضل في الغيبوبه دي شهور غير الي قعدهم
الدكتور: وممكن سنين كمان
رحيم دخل لسليم وفضل معاه شويه وبعدين مشي علي البيت واول مطلع شقته لقي الباب موارب دخل وبص حواليه مفيش أثر لسجده دخل كل الاوض وهو بيكرر اسمها بس ملقهاش وفجأه ايده وقعت علي ورقه علي الكمود مكتوب فيها....
تابع الفصل التالى من هنا (رواية فى حضن جلادى الفصل الثانى عشر 12 بقلم نيرمين حمدى)
لقراءة جميع فصول الرواية من هنا (رواية فى حضن جلادى كاملة (جميع الفصول) بقلم نيرمين حمدى)
اهلا بك