رواية عشقت مغتصبه الفصل السادس عشر 16
![]() |
رواية عشقت مغتصبه الفصل السادس عشر 16 |
بارت16
غيث بصلها واتفجأ وبعدين رجع عادي
غيث. اتفضلي يانسه مليكه
ليل بصتلو بستغراب هو عرف اسمها منين وهي شكلها عرفاه امممم اما نشوف اخرتها
مليكه. اذيك ياغيث انتا شغال هنا
ليل. لا ياحبيبتي اسمو مستر غيث وهو هنا المدير يعني مينفعش نقولو غيث كده حاف
مليكه بغيظ دراتو
اسفه مكنتش اعرف
غيث. ولا يهمك وبص لي ليل
ليل معلش الايميل خديه من عز زمانو ترجمو ابعتيه ماشي
ليل. حاضر وهي من جوها ملغوله بقا كده ياغيث بقا بتسربتي وراحت وهي قايمه دايسه علي رجليه ومسك نفسو
غيث. عامله ايه يامليكه
مليكه بتمثيل. حياتي حرفيا مدمره ياغيث كل حاجه تعبت عشانها راحت بسهوله
غيث. معلش ربنا يعوضك وريني السي ڤي بتاعك خد الملف وبدأ يبص فيه
مليكه في نفسها اي ده هو ده غيث بجد هو مالو اتغير كده ده مهتمش حته يعرف انا حصلي اي شكلي كده هتعب الفراق حان بالساهل بس شكلو الرجوع مش بالساهل
غيث. تمام يامليكه احنا محتاجين موظفين حاسبات يعني هتنزلي تدريب شهر وطبعا في مشرف وبعد كدا تمسكي الحاجه الي مناسبه لشغلك
مليكه. تمام
غيث. نورتي هنرد عليكي في اقرب وقت ان شاءلله
مليكه. ماشي شكرا ياغيث ومشيت
طلعت مليكه وهي بفتكر هتعمل ايه في الجاي
سرح غيث بعد ماطلعت وافتكر الي حصل
******************
فلاش باك
غيث. يعني اي يامليكه بقولك اقفي معايا لغايت ماعمل مشروع انتي عارفه ان محلتيش حاجه خالص دلوقتي كل فلوس الورث بقا
مليكه. وانا المفروض اعمل اي مش ذنبي ان مطلعش ورث ليك من ابوك وسابو علي الحديده
غيث بصدمه. انتي بتقولي اي يامليكه هو ده كلامك انتي قولتي هتعيشي معايا علي المره قبل الحلوه
مليكه. حبيبي ده كلام بيتقال عادي متمسكش في اوي
غيث. افهم من كلامك انك كنتي بستغليني مش بتحبيني
مليكه. غيث حبيبي الحب حاجه والماديات حاجه تاني انا عاوزه اعيش حياتي براحتي واصرف وادلع مش اجي اقولك عاوزه فلوس اعمل شوبينج تقولي معلش انتي عارفه الظروف والخ لا طبعا
غيث. انا كنت مخدوع فيكي بجد انتي اقزر انسانه عرفتها في حياتي وخساره الحب الي حبتهولك
مليكه. حبك ده اصلا مش في بالي تشاوي يابيبي وسابتو ومشيت وكسرت قلبو بكل قسوه وجحدان
باك
غيث. يترا راجعه عاوزه اي رجعتك دي مش بالساهل مصدقت خلصت من حبك راجعه ليه تاني ورجع افتكر ان كان زمانو علي عماه
فلاش باك
بعد وفاة ابوه امو كان في ورث كبير لكل واحد والمحامي اعد عشان يفرق الورث
المحامي. طيب ياجماعه كل واحد هياخد حقو وابوكو كاتب لكل واحد غير الفلوس شقه تمليك و حساب بنكي لكل واحد فيكو بس ده هيكون مفتوح ليكو بعد سنه ودلوقتي كل واحد هياخد ورثو بما يرضي الله
ليث. حضرتك احنا مش هنفرق الورث استغربو اخواتو من كلامو وكمل ليث
احنا الحمدلله مفيش في قلوبنا حقد لبعض عشان نخاف لو ورثنا احنا مش هنفرق الورث ده يعتبر دي الحاجه الفاضله من ريحتة بابا وماما الله يرحمهم واحنا مش هنفرط فيهم بسهوله كده يعني لو خدنا الورث هيتصرف وهيجي يوم وهيخلص ومش هيكون ليه اثر في حياتنا احنا مش هنفرق حاجه كل الورث هنعمل بيه مشورع كبير باسمينا احنا الاربعه وهنسيبو وساعتها الفلوس هتكبر نفسها بنفسها وبعد المكسب هنفتح مستشفى خيري صدقه جاريه علي روحهم
المحامي. فكره فعلاً بس المكسب مش هيعد اقلل من تلت سنين علي الاقلل
ليث. مش مهم كده كده كل واحد فينا ليه شغل وحياه خاصه وده مشروع خاص بينا مش هناخد من اي حاجه غير لما يقف ويكسب
المحامي. عاش عليكو موافقين علي فكرة اخوكو ياولاد ولا حد
ليه. رأي تاني
كلهم موافقين واعدو اتقفو هيععملو وبعدين مشي المحامي
ليث. اول حاجه انا واثق ان المشروع ده هينجح تاني حاجه السر ده بينا احنا الاربعه بس محدش تاني يعرف بيه نهائي يعني بمعنا اصح اكونو ينتهي من حياتنا
سندس. ده ليه ياليث
ليث. كده مش عايز اي حد نهائي يعرف بالمشروع ده وبالخص انتا ياغيث
غيث. قصدك علي مين
ليث. مليكه اوعا تفكر تقولها
غيث. انا مش عارف انتا حاطتتها في دماغك ليه
ليث. مش مهم المهم انك متعرفهاش اي حاجه عن الموضوع ده نهائي ولو سالتك عن الورث قولها مفيش ورث وياريت تسمع كلامي ومش هتندم ياغيث ومشي ليث
سندس. اسمع كلامو المرارظي ممكن هو شايف حاجه انتا مش شايفها
غيث. حاضر
باك
غيث. هو الوحيد الي كان فاهم هي اي بس كان ديما خايف علي مشاعري قد اي كنت انسان سازج بس يلا الحمدلله اني فوقت بدري اما نشوف بقا نيتها فيها اي
وفجاءه دخلت ليل ورزعت الباب وراها
ليل. ممكن افهم انتا طلعتني بره
غيث. عشان انتي غيرانه
ليل. اي ده مين قالك كده
غيث. علي اساس انو مش باين عليكي
ليل. وهغير عليك ليه يعني
غيث. يعني مش غيرانه
ليل. لا
غيث قام من مكانو واقف قدمها وهي ترجع. متاكده انك مش غيرانه
ليل بتوتر. لا مش غيرانه
غيث. اممم هحاول اصدقك
ليل. يعني ولو غيرانه فرقت معاك اوي
غيث. عارف انك زعلتي بس ده شغل ولازم اكون مركز
ليل. كنت هعد ساكته ومش هتكلم بس هي قالتلك غيث كده وكان لازم اعرفها انك المدير
غيث. طب منا مديرك وبتقوليلي غيث
ليل. انا مراتك علي فكره وده حقي
غيث. يعني ده حقك
ليل. ايوه
غيث. طيب اديتني حاجه من شويه وانا بصراحه مبحبش يكون عليا جمايل وراح ادها بوسه وقرب من ودنها. علي فكره شكلك يجنن وانتي غيرانه كده وراح. اعد علي المكتب وهي طلعت علي طول
غيث. والله شكلك وقعتي خلاص وجننتيني ياليل وغرقتني في بحر عشقك
طلعت ليل وقلبها بيدق بسرعه. اهدي اهدي اي الي حصلك ياليل قلبك دق ليه خلاص
عقلها. انتي مبتحرميش حبيتي تاني ويحصل حاجه وتتجرحي تاني
قلبها. هو انتا دايما عايز تبقا البطل وتعمل قرارت غصبن عني ماتسبني احب واعيش وانسا ولا انتا مصمم علي جرحي
عقلها. لازم افوقك قبل ماتركب المركب وتغرق وساعتها انتا الي هتتحمل غرقانها لوحدك لاني ساعتها هكون نصحتك وانتا الي مشيت وراه مسمه اسمو الحب
قلبها. اختياري وانا حر سبتي انتا بس في حالي ومش شويه تعملي سنياريوه وتفكرني بالحصل انا شايفه في الامان والاحتواء والحنيه وانا متاكده ان المرادي خير
عقلها. افتكر اني نصيحتك وقولتلك بلاش
قلبها. انتا الي بلاش تقف قدامي وتفضل دايما تفكرني اني انجرحت وانا هوريك ازاي الحب ده هيخليني كويسه واقوي
في مكان تاني
***********************
سندس. كل ده تأخير
ادم. معلش كان في محاضره مهمه خير في حاجه
سندس. هو انتا مش واخد بالك من حالنا الي احنا فيه
ادم. الي هو
سندس. انتا كمان بتسال ادم انا تعبت ومش قادره استحمل تصرفاتك وطريقتك في ايه لو مزعلاك في حاجه نتكلم ونتراضي في ايه اي الي حصلك غيرك كده
ادم. مفيش دماغي بس مش فاضيه
سندس. وانا فين من كل ده
ادم. معلش استحملي
اتعصبت سندس من بردو. لا يادم مش هستحمل ولا اجي علي نفسي اكتر من كده عشانك
ادم. يعني اي
سندس قامت وخلعت الدبله. يعني كل واحد يروح لحالو وطلعت من الكليه وهي بتعيط ومنهاره وهوب فجاءه خبطتها عربيه طلعت من الطريق ومخدش بالو منها
سندس. اعاااااا
يتبع
تابع الفصل التالى من هنا (رواية عشقت مغتصبه الفصل السابع عشر 17)
لقراءة جميع فصول الرواية من هنا (رواية عشقت مغتصبه كاملة (جميع الفصول) بقلم حنين هانى)
اهلا بك