رواية عشقت مغتصبه الفصل التاسع 9 بقلم حنين هانى

رواية عشقت مغتصبه الفصل التاسع 9

رواية عشقت مغتصبه الفصل التاسع 9 بقلم حنين هانى
رواية عشقت مغتصبه الفصل التاسع 9

بارت9
ليل. انتي بتقولي اي يافرح اهلي اي الي كانو عندك فرح لو بتهزري بلاش الهزار ده 
فرح. والله مش بضحك عليكي جت مامتك وباباكي ومعاهم الي  اسمو زين ده 
ليل. زين كان معاهم يبقا هو الي عرفهم مكاني طيب انتي عملتي اي
حكت لها فرح الي حصل 
ليل. شكل مش ناوي يجبها لبر معايا ماشي يافرح انا هتصرف هقفل دلوقتي ولما اخلص شغل هكلمك ليل كانت اعده مستنيه غيث وبتفكر يترا عاوزين اي ولسه فكرين يدور عليا ده معملوش كده لما مشيت من البيت 
فلاش باك
زينه. ليل انتي شغاله هنا وجريت عليها حضنتها وبدات تعيط
ليل. وحشتيني اوى يازينه عامله ايه ياحبيبتي 
زينه. مدمره من غيرك ياليل ليه سبتيني ومشيتي وانتي عارفه اني مبعرفش اعيش من غيرك 
ليل. النصيب يازينه مكنش ينفع اعد اكتر من كده كفايه الي حصل بس هو اي الي حصل لما بابا عرف اني مشيت
سكتت زينه ومعرفتش تقولها اي
ليل. قولي يازينه هو كده كده الموضوع عادي
زينه. لما شاف الرساله سكت وقال الحمدلله انها مشيت 
وبص لماما قالها لو سالك عليها قولي سافرت لختك بره ومحدش يجبلي سيرتها تاني خالص في البيت ماما حاولت معاه بس مكنش في امل



ليل. وازاي بس عاوزني ارجع وهو حته مكفرش يدور عليا انا خلاص حياتي انا هعيشها لنفسي وانتي يازينه متعرفيش اي حد مكاني حته لو كان مين عشان خاطري انا عشان اعرف اعيش 
زينه. ماشي ياليل مش هقول لحد خالص بس ابقي كلميني 
ليل. حاضر لما كون فاضيه هكلمك ابقي عدي عليا كل فتره كده 
زينه. حاضر وحضنتها ومشيت
باك
ليل. ليه كده يازينه قولتلك متعرفيش حد خالص لو مكنتيش قولتي لزين مكنش كل ده حصل كده زين خدها عند ومش هيسكت وفاقت علي صوت غيث
غيث. صباح الخير ياليل
ليل. صباح النور
غيث. اسف علي التاخير تعالي ورايا ومشيت وراه ودخل المكتب بتاعو وهي. دحلت واعدت
غيث. معلش ياليل محتاج شويه بيانات كده عشان الملف
ليل. بس انا مش معايا البيانات دلوقتي 
غيث. لا متقلقيش هتقوليلي وانا هجبهم من الكمبيوتر واطبعهم 
ليل. تمام وقالتلو على البيانات وخلص الورق وفهما انها السكرتيره مسؤله عن كل المواعيد والصفقات وكل حاجه 
غيث. عارف ان ممكن يكون الشغل تقيل عليكي بس انا واثق فيكي
ليل. انشاء الله مخيبش ثقتك دي وراحت ليل وهي مبسوطه ومرتاحه اوي للشغل وفجاءه دخل حد عليها 
عز. هالو ياقمريا
ليل بستغراب. مين حضرتك 
عز. انا عز صديق غيث المقرب وكنت بره ولما جيت شغلني هنا امسك الاداره وانا الي هدربك ياعسل اسبوعين لغايت ماتبقي تمام 
ليل. اه اهلا وسهلا 
عز. اهلا بيك ياقمر انتا اسمك اي بقا
ليل. اسمي ليل
عز. عاشت الاسامي ياليل بصي بقا تعالي عشان افهمك الصعب وبدا يفهم ليل كل حاجه بالتفصيل وبعد اربع ساعات خلصو اتمنا تكوني فهمتي كل حاجه وبردو انا معاكي يعني متقلقيش لو حاجه وقفت معاكي عرفيني وانا هفهمك واه اهم تكوني برده عشان المدير رخم اوي بصراحه وانتي مش هتسحملي غير وانتي برده ضحكت ليل بس سكتت لما شافت غيث وكل ده وعز لسه مكمل
عز. زي مابقولك كده بصراحه لا يطاق وهو في الشغل قافش كده وشايف نفسو تحسي انو شايف نفسو راجل بييزنس انتي عارفه لولا ان هو صحبي واتحايل عليا مكنتش وافقت اشتغل هنا واشيل الشركه. دي كلها 
غيث. امممم واي كمان 
عز. مبحبش اتكلم عن نفس.... وسكت لما سمع الصوت وبص جمبو لقا غيث واقف ومربع ايده




عز. وزي ماقولتلك يابنتي استاذ غيث صاحب الشركه ده راجل محترم اوي ومش بيتعصب نهائي وقام طلع وجري وضحكت ليل
(عز عندو 25سنه ابن خالتهم وصاحب غيث المفضل كان عايش بره وكان بيدرس ورجع وبيحبهم اوي و بيحب الهزار والضحك وبيدور علي واحد تخطفو من اول نظره عشان يكمل معاها حياتو) 
غيث في نفسو يخربيت حلاوه ضحكتك. احم ليل جهزي نفسك علشان ورانا متيتنج بره وهتجي معايا
ليل. حاضر وخرج غيث وكان وافف عز وخد ودخل المكتب 
غيث. بقا انا الي يتعامل معايا يبقا بارد عشان يستحملني 
عز. ماهو بصراحه بقا اه انتا بتكون زي المتحول وانتا شغال
غيث. ماشي مخصوم منك خمس ايام 
عز. ياعم هو انا لسه اشتغلت عشان تخص وبعدين مش بمزاجك انا هنا ماسك ادارة الشركه دي كلها
غيث. وعلى فكره بقا انا المدير الي مسكتك الشركه ده كلها
عز. احم عادي مش هتتخلف يعني المهم جاهز عشان نمشي
غيث. نمشي فين
عز. ورانا متيتنج بره يابني كمان ساعه
غيث. اه منا عارف بس انتا مش جاي معايا 
عز. يعني اي هتروح لوحدك
غيث. لا هاخد ليل واتفضل من غير مطرود
عز. اه قولتلي ليل اممممم بس هي قمر بصراحه 
غيث. ريح نفسك ياعز عشان مزعلكش علي نفسك 
عز. ياصحبي عيبك انك عارفني بس بردو انا عارف انك بردو مغرم
غيث. مين قالك كده 
عز. اصلي كنت بكلم ليث وبيقولي معقول عملتو مقابلات كتيرر ومفيش بنت كويسه فجاءت من الكلام بس عمت علي عومك 
غيث. خلص ياعز عايز اي
عز بخبث. كدبت علي ليث ليه وقولت اننا عملنا مقابلات واحنا اصلا ولا عملنا وهببنا واشمعنا ليل صديقه ليث غير ان الموضوع في انه وانتا معجب بيها ياغيوثه



غيث. مع انك ساعات بتبقا غبي بس المره دي انتا عندك حق في حاجه قويه شداني لي ليل اوي كاني اول مره اشوف بنت في حياتي مش عارف بقا اذا كنت معجب بيها بجد ولا ده كلو مشدود ليها من جمالها
عز. لا ده انتا ليك اعده معايا نحكي فيها للصبح 
غيث. ماشي يلا بقا هروح اخد ليل عشان الحق ومشي غيث وخبط علي مكتب ليل 
غيث. يلا ياليل 
ليل. حاضر ونزلو مع بعض وركبو العربيه بس كان واقف الي صورهم ومحروق دمو 
زين. ماشي ياليل انا هوريكي ازاي تتعاملي مع حد غيري وكمان بتركبي معاه العربيه انا هحزنك علي كل ده وبص في الصور ومشي وناوي علي شر
يتبع



تابع الفصل التالى من هنا (رواية عشقت مغتصبه الفصل العاشر 10)




 

تعليقات