رواية عشقت مغتصبه الفصل الرابع عشر 14
![]() |
رواية عشقت مغتصبه الفصل الرابع عشر 14 |
بارت15
خلصت الحفله وكلو روح
نزل ليث وصل فرح
وعز بعض معانا روح زينه
ليل. بجد تسلم ايدكو علي الحفله دي فعلا فرحت اوي
غيث. يلا ياليل عشان عاوزك
ليل. حاضر ودخلو
غيث. ليل عاوز اسالك سؤال وتجاوبي عليا بصراحه
ليل. في ايه
غيث. هو انتي لسه بتحبي الي اسمو زين ده بس جاوبي بصراحه وانا هحترم رأيك
سكتت ليل وبصتلو وفي نفسها معقول هي شايف اني بحب واحد تاني وانا علي زمتو مايمكن لسه متعودتش معقول يفكر بالطريقة دي ممكن عشان مش بتكلم معاه او مديها فرصه انو نقرب اكتر عشان نحب بعد
لقاها غيث ساكته وقلبو وجعو
غيث. مدام لسه بتحبيه موافقتيش ترجعيلو ليه
ليل. مين قالك كده زين صفحه وتقفلت تماما من حياتي ياغيث
ومبقاش ليه وجود ليه فكرت فيا بالطريقة دي واني لسه بحبو لو كنت بحبو كنت واقفت نتجوز لما رجع اول ماجيه من السفر ساعتها قفلت كده وموافقتش ورفضت كذا مره ومكنتش لسه انتا ظهرت في حياتي ليه بتقول ان لسه بحبو
غيث. عشان في نظره شوفتها في عينكي انهارده ليه كانت غريبه مقدرتش افسرها خالص نظره غريبه لغايت دلوقتي مش قادر افسرها ولا قادر افهم ليه النظره دي
ليل. عشان زين مصمم اني اتكسر انا موافقتش من الاول لان زين ابوه صعب كده ولو اتجوزنا ساعتها مش هخلا من المشاكل ومع ضغط من الاهل هيجي عليا ويفكرني بكل حاجه وساعتها كنت انا هدمر فا النظره الي بتتكلم عليها دلوقتي كنت بتراجاه انو يسبني في حالي عشان اقدر اعيش وانسا الي فات وهو كمان ينسا زين قبل مانحب بعد كنا اعز اصدقاء لبعض ومتربيين مع بعض يعني كنا بتفهم بعد من نظرة لو كنت بحبو مكنتش واقفت اتجوزك وانا عارفه انك بتحبني وانا مقدرش اكسر قلب حد علي خاطر سعادتي
غيث. اسف ياليل بس مان لازم افهم عشان دماغي متدونيش في خته تانيه
ليل. ولا يهمك وراحت وعملت نفسها نايمه واعدت تفكر
غيث كويس اوي وانسان طيب وجدع صحيح لسه محبتهوش لكن حاسه اني مرتاحه معاه حاسه بالامان دايما طول منا قريبه منو لازم ادي لنفسي فرصه عشان مظلمهوش معايا ونامت
عدا اليوم بسلام تام
*************************
في صباح يوم جديد
صحيت ليل قبل غيث وقامت حضرت ليهم فطار عشان تاخدو معاها وخلصت ودخلت صحت غيث ولبست وعملت كوفي لنفسها واعده بتشرب ومستنيه غيث.يلا بينا
قامت ليل فتحت البرفن ووقفت قدامو ورشتلو وعدلت هدومو وابتسمت يلا بينا ومشيت
غيث. اي ده مالها ومشي بتسغراب ونزلو ووصلو الشركه
غيث. ليل القهوه بتاعي ودخل
عملتلو القهوه ودخلت بالفطار
ليل. يلا ياغيث علشان نفطر
غيث باستغراب. احنا في الشغل مش في البيت
ليل. واي يعني يلا عشان نفطر سوا
غيث. وبنسبه انك قولتي لغيث كده عادي
ليل. اهاا اصلي مستصعبه كلمة مستر غيث. فا بختصر وبعدين انا مراتك يعني براحتي
غيث. الي يريحك بس خلي بالك مش قدام حد
ليل. اوكي واعدت يفطرو اي رايك فى الاكل انا الي عامله
غيث. تسلم ايدك شكلك بتعرفي تتطبخي كويس
ليل. بيقولو علي اعتبار اني كنت شغاله شيف بقالي اربع سنين
غيث. اوه يعني حضرتك شيف بريمو
ليل. طبعا
غيث. طيب يلا اتفضلي علي شغلك
ليل. اوكي وقامت وطلعت
غيث. امممم ناويه تدويني علي فين تاني
في الستنر
وصلت ريم الدرس بره ودخلت سجلت وطلعت تستنا اصحابها
طلع مصطفى لقاها واقفه راح لها
مصطفى. صباح الخير علي احلا ورده في المكان
ريم بغرور. صباح الخير يامسترررر
مصطفى. ومالك بتتكي علي مستر كده ليه منا عارف يعني
ريم. بأكد عليك بس لتكون بتسنا ولا حاجه
مصطفى. شكلك مش سهله ابدا
ريم. حته لو لنفسي عادي يعني
مصطفى. طيب انتي واقفه كده ليه
ريم. مستنيه صحابي
مصطفى. طيب بتكلميني من مرخيرك كده ليه
ريم. بصراحه عشان مش فاهمه انتا بتلمح لي اي
مصطفى. يعني مش يمكن معجب ونيتي خير
ريم. مين قالك اني هوافق
مصطفى. خلي بالك عشان انتي متكبره اوي متتغريش يعني انا احلا منك بكتير
ريم. علي فكره مغرور اوي
اعظو يتكلمو وواقفه شيماء بتغل وعاوزه تعرف بيتكلمو وبيضحكو مع بعض ليه
(شيماء شغاله اسستنت وكانت مخطوبه لمصطفي من سنه بس فشكلو عشان متفهموش بس فضلت شغاله علي امل انهم يرجعو وهي بتحاول لكن هو مش مديها فرصه)
شيماء. ماشي انا هوريكي ازاي تقفي تتضحكي وتهزري ودخلت وهي مغلوله وناويه علي حاجه
في مكان تاني
شهد. اي يامليكه سرحانه كده في ايه
ايه. علشان بتفكر علي مصيبه
مليكه. دايما فاهمين بصراحه بدور على حاجه اخش بيها لغيث
شهد. ممكن انك عاوزه شغل ومتعرفيش ان هو صاحب الشركه وتخشي بدور مسكنه
مليكه. فكره بردو وبدأو يخططو وفتحو النت وبحثو لقو انهم عوزين موظفين وفي مقابلات رنت وكتبت اسمها وجهزت نفسها عشان تروح
في الشركه
ليل. غيث بقولك ايه في ايميل عاوز رد منك
غيث. مش ملاحظه انك متغيره انهارده ومبقتيش تخطبي كمان
ليل. براحتي ياحبييي ولا زعلان
غيث. قولتي اي
ليل. بقول براحتي ياحبييي عندك اعتراض
سرح غيث في رقتها. لا
ليل. شطور ياغيوثي وادتو بوسه علي خدو وطلعت
غيث. اي ده بجد لا بجد ادتني بوسه ياخرابييي وفاق لنفسو عشان يعرف يكمل
بره عندها واقفه بتفكر
عز. صباحوو يامرات اخويا
ليل. صباح الخير
عز. غيث جوه صح هزت راسو وراح خبط ودخل
عز. صحبي عندنا انهارده خمس مقابلات
غيث. اعملهم انتا انا مش فاضي
عز. عندها يادهم عارف ادهم انا عندي ماتش انهارده الساعه اربعه ومش هلغي
غيث. يعني ده وقتو انتا عارف عندنا ضغط شغل
عز. عندها بردو يادهم انا اخري في الشغل تلاته ومشيها معاك بالحب وبروح سبعه بس انهارده نووو يعني نوو
غيث. خلاص جهز كل حاجه وانا هعملهم هما الساعه كام
عز. يعني من اول الساعه 2لي5علي حسب مايجو
غيث. ماشي اطلع بره
عز. ماشي ياغيث بكره الدنيا تلف وتجري ورايا عشان محتجني ورايح يطلع
غيث. عز بقولك
عز. نعم ياحبي بالسرعه دي وحشتك كنت عارف
غيث. خد الايميل ده ورد عليه وياريت تنجز علشان الجزا بيتضاعف
عز. ياخي منك لله خصمتلي الشهر كلو وانا ملحقتش انا غلطان انى اصلا وقفت اشتغل معاك
غيث. براحتك بقا خصم 15يوم
عز. طيب عشان خاطري 10حلو
غيث. بره
عز. يوووه بقا حسبي الله ونعم الوكيل ياشيخ وطلع يكلم نفسو
عدا الوقت وجيه معاد المقابله
وصلت مليكه وطلعت وسالت علي المكتب الي هتعمل فيه المقابله وطلعت
مليكه. لو سمحت عندي مقابله
ليل. اوكيه ودخلت عند غيث
مليكه. دي اي الاشكال البيئه الي مشغلها غيث عندو دي بكره اكون مكانها
دخلت ليل لغيث
ليل. غيث اول مقابله جت
غيث. ماشي روحي وابعتيها
ليل. لا انا عاوزه احضر معاك
غيث. ازاي يعني ده انترفيو
ليل. هعد معاك يعني هعد معاكي
غيث. هتعدي تعملي اي ده شغل يماما
ليل. هترجملك الايميل الي معاك عقبال ماتخلصها
غيث. اوكيه وراحت ليل طلعت
ليل. اتفضلي ودخلت ليل وراحت اعدت جمبو علي المكتب وفتحت اللاب وعملت نفسها هتشتغل
غيث. عشر دقايق وتكوني مخلصه فاهمه
ليل. براحتي علي فكره وخليك في حالك
غيث. ماشي ياليل ودخلت مليكه
مليكه. مساء الخير رفع غيث وشو واتصدم ومليكه عملت نفسها مصدومه. غيث
يتبع
تابع الفصل التالى من هنا (رواية عشقت مغتصبه الفصل الخامس عشر 15)
لقراءة جميع فصول الرواية من هنا (رواية عشقت مغتصبه كاملة (جميع الفصول) بقلم حنين هانى)
اهلا بك